تغییرات و ویژگی‌های نسخه جدید APEX 21.2 بخش اول

نسخه جدید اوراکل اپکس تحت عنوان APEX 21.2 منتشر گردید. در این نوشته به برخی تغییرات و موارد جدید ارائه شده در این نسخه خواهیم پرداخت.

فیلترهای هوشمند

فیلترهای هوشمند ویژگی جدیدی در بخش جستجو است که به کاربران امکان می‌دهد داده‌ها را با پیشنهادات فیلترها یا عبارات جستجو شده به سرعت محدود کنند. توسعه دهندگان می‌توانند از این مولفه برای ارائه یک تجربه جستجوی ساده به کاربران استفاده کنند تا سردرگمی را از بین برده و یک کنترل واحد برای یافتن فوری اطلاعات مورد نظر خود فراهم نمایند.

نوار جستجوی قدرتمند

فیلترهای هوشمند دارای یک نوار جستجوی قدرتمند جدید است که امکان تکمیل خودکار فیلترها را فراهم می‌کند، از جستجوی چندین عبارت پشتیبانی کرده و جهت یابی آسان صفحه کلید را فراهم آورد است.

پیشنهادات را جستجو کنید

پیشنهادات جستجو در قلب فیلترهای هوشمند قرار دارند. این پیشنهادات بر اساس فیلترهایی است که شما تعریف کرده‌اید و هنگام تایپ کردن زیر نوار جستجو نمایش داده می‌شوند.

Chipهای پیشنهادی

فیلترها بر اساس داده‌های شما ارزیابی می‌شوند و در زیر نوار جستجو به عنوان chipها نشان داده می‌شوند، و در نهایت فیلترهای جستجو مناسب برای مجموعه داده‌های تان پیشنهاد می‌گردند.

وب اپلیکیشن‌های کاربردی

برنامه‌های APEX شما به راحتی می‌توانند به عنوان وب اپلیکیشن‌های پیشرفته (PWA) تعریف شوند تا از مزایای کش پیشرفته و عملکرد بهتر بهره‌مند شوید. این برنامه‌ها می‌توانند به راحتی بر روی هر نوع تلفن همراه هوشمند، نصب شوند.

بهبود عملکرد برنامه

وب اپلیکیشن‌های پیشرفته، برنامه‌های سریع تری هستند. آنها به ویژه از حافظه پنهان مرورگر برای ذخیره کارآمدتر منابع استفاده می‌کنند، در نتیجه زمان بارگذاری صفحه سریعتر می‌شود. این قابلیت حتی بدون نیاز به نصب اپلیکیشن نیز کار می‌کند!

اپلیکیشن APEX خود را قابل نصب کنید

اپلیکیشن APEX شما شایسته حضور در صفحه اصلی هر دستگاهی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. به کاربران خود این امکان را بدهید که اپلیکیشن شما را بطور کاملا یکپارچه نصب کنند.

صفحه سفارشی آفلاین

وب معمولاً در برخورد با ارتباطات آفلاین چندان خوب نیست. APEX PWA حداقل یک صفحه جایگزین آفلاین قابل تنظیم ارائه می‌دهد.

 

به روز رسانی Universal Theme

پوزیشن‌های بیشتر قرار گرفتن عناصر در صفحه، باکس‌های modal، بارگذاری روانتر صفحه و موارد دیگر کنترل بیشتری را بر رابط کاربری برنامه فراهم کرد است.

انعطاف پذیری بیشتر در چیدمان صفحه

از کنترل و انعطاف پذیری بیشتری در مکان‌یابی عناصر صفحه نسبت به قبل، برخوردار خواهید بود. اکنون می‌توانید طرح بندی‌های پیچیده‌تر صفحه و انواع مختلف اجزای صفحه را در مجاورت یکدیگر بسازید یا آنها را در هر نقطه از صفحه قرار دهید. آیا می خواهید یک فیلد جستجو در سربرگ صفحه قرار دهید؟ این کار به آسانی اتفاق خواد افتاد.

ایجاد Modal های تعاملی

یک الگوی جدید برای ارائه مودال‌های تعاملی صفحه و ناحیه (region) وجود دارد که می تواند از کناره‌های صفحه وارد شود، حالت صفحه را به حداکثر میزان خود رسانده و یک تجربه کاربری کاملاً جدید را برای اقدامات معین ارائه دهد.

رندر سریعتر صفحه

پیشرفت‌هایی در سرعت رندر صفحه تجربه بارگذاری روان تری را ایجاد کرد است.