موارد منقضی شده در نسخه 5.1 اوراکل اپکس

موارد منقضی شده در نسخه 5.1 اوراکل اپکس

 

اوراکل اپکس با هر نسخه اصلی که منتشر می کند، لیستی از مواردی که در نسخه بعدی پشتبانی نمی شوند و اصطلاحا منقضی شده اند و در نسخه های بعدی استفاده نخواهند شد را منتشر می کند. این موارد برای نسخه بعدی به شرح ذیل است:

 

1 – APEX_UTIL.SET_CURRENT_THEME_STYLE منقضی شده است و در نسخه بعدی اوراکل اپکس نخواهد بود بنابراین دیگر نباید استفاده شود. برنامه نویس ها باید به جای استفاده از آن از APEX_THEME.SET_CURRENT_STYLE استفاده کنند.

 

2 – لود شرطی فایل های css در اوراکل اپکس برای نسخه های مختلف Internet Explorer یعنی [if IE]/mycss/ie.js دیگر استفاده نخواهد شد.

 

3 – قالب ها (تم ها) ی 1 تا 26 و همچنین تم شماره 50 در نسخه های بعدی اوراکل اپکس منقضی شده اند و به هیچ عنوان پشتیبانی نمی شوند. قالب اصلی اوراکل اپکس در نسخه 5 به بعد Universal Theme است لذا اپلیکیشن های قدیمی خود را باید به روز کنید.

 

4 – گزینه اختیاری استفاده از async در فراخوانی های AJAX از طریق apex.server دیگر اختیاری نخواهد بود بلکه پیش فرض اوراکل اپکس از این به بعد استفاده از درخواست های asynchronous خواهد بود.

 

5 – فانکشن apex.widget.initPageItem منقضی شده است. در هنگام ایجاد پلاگین از نوع آیتم از apex.item.create استفاده کنید.

 

6 – آیتم jQuery Autocomplete و نیز استفاده از پلاگین jsTree برای ساخت درخت، منقضی شده اند. اپکس تا پیش از اپکس 5 اوراکل اپکس از  jsTree برای ساخت درخت استفاده می کرد، اما در نسخه 5 به بعد اوراکل اپکس یک کتابخانه جاوااسکریپت تهیه شده توسط خود بهره می برد و تا نسخه 5.1.4 اپکس همچنان از jsTree برای ایجاد درخت به صورت انتخابی استفاده می کرد اما در نسخه 5.2 این کتابخانه دیگر استفاده نخواهد شد و درخت های ایجاد شده بر اساس این کتابخانه کار نخواهند کرد. آیتم jQuery Autocomplete نیز در نسخه بعدی پشتیبانی نخواهند شد و حذف می گردد. به جای آن تیم اوراکل اپکس آیتم جدیدی را ارائه و استفاده خواهد کرد.

 

7 – نسخه هایJQuery 1.4.2  و  JQuery 1.6.2و نیز JQuery 1.7.1 از کتابخانه اوراکل اپکس در نسخه بعدی حذف خواهد شد.

 

8 – اوراکل اپکس دیگر از jQuery Mobile در نسخه های بعدی پشتیبانی نخواهد کرد.